Woukje, een gouden hondje

Op 1mei 2010 werd ons een heel bijzondere hond toevertrouwd. Woukje, een golden retriever met een gouden hart van de Stichting Hulphond. Voor Woukje ligt er geen glanzende carriere als hulphond in, het verschiet. Woukje wordt, als alles goed gaat, moeder van heel veel hulphonden. Die pupjes krijgt ze bij het gastzin waar ze woont. Het grootste gedeelte van de tijd is Woukje een gewone huis hond in een gezin met grote en kleine kinderen, met nog twee andere honden, 2 paarden en 2 cavia's.

Een gewone huis, tuin en keuken Golden Retriever? Nee, toch niet. Woukje heeft ruim een jaar in een puppygastgezin gewoond, met heel veel liefde is ze daar opgevoed en getraind alsof ze hulphond zou worden.

Woukje is daarom een heel bijzondere huishond; een hondje-extra; extra lief, extra geduldig, extra vriendelijk, extra aanhankelijk en soms extra stout.



Op 1 mei verhuisde ze van Dokkum naar Aarle Rixtel. Op deze weblog kun je een indruk krijgen van het "hondse" leven van Woukje.

zaterdag 29 mei 2010

Goede voornemens; chaos in de keuken


Het is maar goed dat ik niet rook. Ik zou me dan telkens moeten voornemen om te stoppen en dat zou vast niet lukken.

Ik had me ook zo voorgenomen dat ik de honden tijdens het spitsuur 's avonds even in de bench zou doen. Vanaf het moment dat ik begin met koken tot dat de jongste twee in bed liggen is het druk druk druk in de keuken. De dames hond kunnen dan best even uitbuiken in hun benches. Het was een goed plan.....

Nu is het niet zo dat ze nooit in in hun benches liggen maar o o o o wat zijn we meesters in het verzinnen redenen waarom ze NIET in de bench hoeven. Het is gewoon veel gezelliger als ze er bij zijn en dus is de chaos weer compleet in onze keuken aan het einde van de middag. Het is in die chaos dat Woukje, een lastige eter, vrolijk een bak brokken leeg eet.
En zeg nou zelf, het is toch ook heeeeeel gezellig, zo met z'n allen in de keuken en misschien is het leven wel gewoon makkelijker als ik geen goede voornemens meer maak.

3 opmerkingen:

  1. Dit is geen chaos in de keuken, maar gezelligheid in de keuken. En Woukje is wel wat gewend, ook hier liep/loopt niet altijd alles op rolletjes en vaak gaan dingen anders dan gepland!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Jullie kennen mij niet maar ik ben een collega van Diederika. Net zoals Diederika ben ik gek op honden. Daar gaan de gesprekken tussen Diederika en mij dan ook regelmatig over haha.
    Wij hebben mede dankzij Diederika onze hond. Wij zaten nl met het probleem waar (toen) onze pup zou moeten verblijven als 2 dagen per week mijn vriend en ik aan het werk zouden zijn. Diederika kwam met de oplossing door haar deur thuis open te stellen! :-)

    Woukje kwam ook altijd mee naar onze school, wat een ontzettend lieve hond is ze toch! Ook ik mis haar stiekem toch wel en vind het dan ook heel leuk om jullie weblog te lezen en de foto's te bekijken!
    Heel veel plezier verder met Woukje! Ik zal jullie weblog regelmatig bezoeken!

    Groet van Joke

    p.s. Wij hebben ook een weblog van onze hond gemaakt (www.TexelDSL.punt.nl), deze is alleen momenteel niet up to date door andere drukke bezigheden. Het is de bedoeling om deze binnenkort weer een nieuw leven in te blazen!

    BeantwoordenVerwijderen